FAQs E-Maklum

SOALAN & JAWAPAN ( FAQ )   - E-Maklum

 

1. APA KELEBIHAN MENDAFTAR ?
a.    Nombor akaun anda dilindungi dari di akses oleh pihak ketiga
b.    Anda boleh menyimpan semua maklumat pembayaran yang lepas menggunakan "Menu Maklumat"        

 

2. BERAPA LAMAKAH JANGKA MASA MAKLUMAT PEMBAYARAN YANG AKAN DI PAPARKAN ?
Enam bulan terkini dari tarikh semasa        

 

3. BOLEHKAN SAYA MENDAFTAR LEBIH DARI SATU AKAUN ?
Boleh, tetapi menggunakan ID yang berlainan.        

 

4. JIKA SAYA MENUKAR AKAUN BANK, APA YANG PERLU SAYA BUAT?
Sila hubungi pihak administrator untuk mengemaskini maklumat akaun anda di talian 05-5225033.        

5. APAKAH MAKLUMAT YANG DI PAPARKAN?
Maklumat Pembayaran EFT sahaja        

 

6. JIKA SAYA TIDAK MENDAFTAR, ADAKAH SAYA BOLEH MENYEMAK MAKLUMAT PEMBAYARAN SAYA?
Ya, anda boleh menyemak status bayaran anda dengan menggunakan menu Status Pembayaran.        

 

7. BERAPA LAMAKAN TEMPOH DI AMBIL UNTUK PEMBAYARAN DIMASUKKAN KE DALAM AKAUN?
1 hari(hari bekerja) dari tempoh tarikh bank proses bagi bank CIMB manakala 3 hari(hari bekerja) bagi bank-bank lain.